JulkaCafe - porozmawiajmy przy kawie

Przy kawie u Julki => Kawka nocą => : March 27, 2014, 12:22:25 PM

: Dietetyczne posiłki
: March 27, 2014, 12:22:25 PM
Wiosna... czas odchudzania i zrzucania zimowego balastu. W poprzednim wątku pisałam już, że zamierzam głównie postawić na sport, ale jak wiadomo, walka tak naprawdę zaczyna się w kuchni i muszą pomyśleć o nieco lżejszej diecie. Jakie przepisy polecacie na dietetyczne posiłki? Co jadacie w ciągu dnia, żeby dbać o formę? Lubię ryby, warzywa, owoce, chleb pełnoziarnisty, jedynie nie toleruje zbyt dobrze nabiału, dlatego sądzę, że w moim przypadku możliwości jest dość dużo. Oczywiście, najlepiej jeśli dania będą szybkie i łatwe w przygotowaniu. Ja mogę podać przepis na naleśniki ze szpinakiem? Nie jest za bardzo odkrywczy. Naleśniki należy usmażyć w zwyczajny sposób. Zaznaczam jednak, by użyć specjalnej patelni i minimalnej ilości tłuszczu. Wówczas będą mniej kaloryczne. Poza tym, w miarę możliwości można użyć razowej mąki. Szpinak rozdrobniony mieszamy na patelni z mozzarelą, fetą lub twarogiem i przyprawiamy, a następnie, kiedy całość jest już ze sobą połączona, faszerujemy nim naleśniki.
: Odp: Dietetyczne posiłki
: March 28, 2014, 11:18:29 AM
Sama szukam ciekawych inspiracji. Polecam odwiedzanie blogów z kategorii "fit", tam ludzie dzielą się naprawdę bardzo ciekawymi przepisami. Staram się, żeby moje posiłki były pełnowartościowe, a jednocześnie by ich bilans kaloryczny nie był wysoki. Nie jest to łatwe. Polecam jednak łososia. Pod wszelkimi postaciami i ze wszystkimi dodatkami. Lepszy będzie oczywiście łosoś świeży lub wędzony, od tego z puszki, ponieważ nigdy nie ma się pewności, jak długo ryba jest w puszce składowana. ?ososia można przygotowywać na wiele sposobów. Na przykład wkładamy rybkę do rękawa do pieczenia, dodajemy brokuły, ziemniaki i inne warzywka, wedle uznania, przyprawiamy, najlepiej świeżymi ziołami, pamiętajmy o unikaniu cukru. Całość pieczemy i w kilkanaście minut mamy gotowe danie dla całej rodziny. Można również łososia usmażyć. Niewielka ilość oliwy z oliwek powinna zostać rozgrzana na patelni, na to wrzucamy rybkę i serwujemy czy to z makaronem czy z warzywami. Rozgrzana oliwa ma ogromne znaczenie, ponieważ wówczas ryba mniej jej wchłania. Ja polecam zainwestowanie w patelnie grillową. To doskonałe rozwiązanie na smażenie bez tłuszczu. Kanapki z łososiem i warzywami na ciemnym pieczywie, sałatka z łososiem i ulubionymi produktami, możliwości jest naprawdę bardzo wiele. Jest tylko jeden mankament. ?osoś to relatywnie droga ryba. Ja jestem jednak zdania, że na jedzeniu absolutnie nie można oszczędzać i należy inwestować w wysokiej jakości produkty, możliwie jak najmniej przetworzone. Od tego przecież zależy nasz wygląd i samopoczucie.
: Odp: Dietetyczne posiłki
: February 17, 2015, 01:11:06 AM
Z diety wykluczyć trzeba wszystko co sztuczne i nieekologiczne. Jeśli ktoś nauczy się żyć bez sosów, majonezów, zupek chi??skich i innych to gwarantuje, że będzie chudziutki.

Ja osobiscie lubię bardzo wszelkiego rodzaju sorbety - jeśli już muszę zjeść coś słodkiego. Fruktoza jest łatwiej rozkładalna. Byle nie jeść na noc rzecz jasna!